"הילדים התעוררו בבכי לקול הצפירה, החלטתי שיוצאים מכאן"

אסתי פלד 2 Comment on "הילדים התעוררו בבכי לקול הצפירה, החלטתי שיוצאים מכאן"

שמעון וילהלם, שליח חב"ד לז'יטומיר וממארגני טיסת הפליטים היתומים מאוקראינה סיפר ל'קול חי': "ביום חמישי בבוקר – פתאום נשמעת צפירה, ונופל טיל במחנה צבאי סמוך. הילדים מתעוררים בבכי ובאותו רגע אני מחליט שהרגע יוצאים מכאן. הבנו שעד עכשיו הכל היה דיבורים אבל עכשיו זה רציני"

צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

היום (ראשון) בצהריים נחתה בישראל טיסה עם כ-60 ילדים מבית היתומים בז'יטומיר בצפון מערב אוקראינה. שמעון וילהלם, שליח חב"ד לז'יטומיר וממייסדי בית היתומים סיפר לאבי מימרן במהדורה המרכזית: "אני הגעתי לז'יטומיר לפני 28 שנה בשליחות של הרבי, ובאותה תקופה גילינו שיש הרבה יהודים בכפרים ועיירות – בדרך כלל משפחות במצוקה. התחלנו לפתח תוכנית של מוסד פנימייתי לילדים בכל אוקראינה, בעיקר ממערב.

"במשך הזמן בנינו כפר חינוך שלם, כבר מאות ילדים עברו שם. אלה ילדים מבתים שבורים, חלקם יתומים ממש, משקיעים בהם את כל הנשמה מבחינת רוחנית וגשמית וברוך ה' יש כבר הרבה פירות".

"לפני עשרה ימים", מספר וילהלם "ביום חמישי בבוקר – פתאום נשמעת צפירה, ונופל טיל במחנה צבאי סמוך. הילדים מתעוררים בבכי ובאותו רגע אני מחליט שהרגע יוצאים מכאן. הבנו שעד עכשיו הכל היה דיבורים אבל עכשיו זה רציני.

"במבצע אדיר הצלחנו להשיג אוטובוסים, שליח חב"ד בצ'רנוביץ' סידר לנון מלון, שעד לרגע זה עברו שם כבר מעל 1000 איש. עדיין חשבנו שזה יהיה משהו קצר שייגמר תוך כמה ימים".

"מפה לשם החלטנו לצאת מאוקראינה, הגבול הקרוב זה רומניה. המורכבות שלנו היא שלרוב הילדים אין דרכונים ואין אישור אפוטרופוס ובחסדי שמים הצלחנו, בסיוע משרד החוץ – להנפיק להם אישורים ולהוציא אותם".



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    זהירות
    רוצים לעלות גויים
    כך יהיה להם קיום לחוק הגיור…
    רק משיח

  2. 1

    כן. כבר בדרך לפה הם יעברו גיור…